۲۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۵۶

رئیس پارک فاوای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرداد؛

راه اندازی مرکز شبکه توسعه اقتصاد دیجیتال پارک فاوا در زنجان

 راه اندازی مرکز شبکه توسعه اقتصاد دیجیتال پارک فاوا در زنجان

زنجان-رئیس پارک فاوای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مرکز منطقه‌ای شبکه توسعه اقتصاد دیجیتال پارک فاوا در زنجان راه‌اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجعفر صدیق‌دامغانی‌زاده قبل از ظهر سه شنبه در مراسم امضای تفاهم‌نامه امضای تفاهم‌نامه مرکز منطقه‌ای شبکه توسعه اقتصاد دیجیتال پارک فاوا که در استانداری زنجان برگزار شد، با تاکید بر اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نگاه جدی و عملیاتی به راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، دارد، گفت: اگر بتوانیم شبکه ملی اطلاعات را برپا کرده و محقق کنیم زمینه‌ساز تمدن توسعه تمدن می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه‌ای با استان زنجان برای راه اندازی مرکز منطقه‌ای شبکه توسعه اقتصاد دیجیتال پارک فاوا امضا شد، افزود: در دوره جدید ماموریت جدی خود را برپاسازی شبکه ملی اطلاعات تعیین کرده و مقام عالی وزارت در این قضیه از عبارت فرمانده میدان استفاده کرده است.

رئیس پارک فاوای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه دوم با پارک علم و فناوری استان زنجان امضا می‌شود که عمده اختیارات و مسئولیت در شبکه به این پارک منتقل می‌شود که حجم اولیه این تفاهم‌نامه برای سال جاری ۴ میلیارد تومان بوده که قابل افزایش است.

صدیق‌دامغانی‌زاده حجم تجارت شبکه جهانی اطلاعات را پنج هزار میلیارد دلار عنوان کرد و ادامه داد: ایران یک درصد جمعیت جهان با نفوذ تکنولوژی بالا است که این حجم تجارت می‌تواند برای یک پنجم خانوارهای ایرانی شغل کامل تامین کند.

رئیس پارک فاوای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه به شرکت‌های جوان اعتباراتی طبق قرارداد VC اختصاص می بابد، گفت: شرکت اگر در محل کار خود حضور پیدا کرده و پارک علم و فناوری استان زنجان تایید کند می‌توان سهم ماهانه خود را بگیرد در غیر این صورت نمی‌گیرد.

صدیق دامغانی زاده افزود: جوانان ایرانی را از جوان بیکار به جوان بدهکار تبدیل نخواهیم کرد اما اگر جوانی پول را گرفت و کار را رها کرد، دو برابر پول داده شده از او پس گرفته می‌شود.

کد خبر 5447634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha